idemama partnerim

Yaz İçin Ferah Bir İçecek { Meyveli Soğuk Çay }


Sıcaklarda en ferahlatan içeceklerin başında  soğuk çay gelir. Evde en lezzetlilerini çabuk ve kolayca yapabiliriz.. Ben bir tarafta porselen demlikte siyah çayı 3-5 dakika bırakıyorum ve içine meyva parçaları atıyorum. En sevdiğim karışımlardan biri de çilek , şeftali ve bir kaç karanfil. Sürahinin en az yarısına kadar buzla dolduruyorum ve demi doğrudan buzların üstüne döküyorum . Buzlar eridikten sonra gerektiği kadar su ekliyorum.ve yarım limonu içine sıkıp , yarım limonu da 4'e bölüp kabuklarıyla içine atıyorum Biraz Yeşil nane yaprağını da ekleyerek . İstenen şekilde ( şeker , tatlandırıcı , salvia , bal, ...) tatlandırdıktan sonra biraz buzdolabında bekliyor ve afiyetle içiliyor . 

Soğuk çay yaparken püf noktası demin hemen soğutulması . Bu yüzden bol buz kullanmak gerek . Bu yapılmadığında tadı değişiyor , acılaşıyor .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...